ganashfieldの日記

日々の記録 境界性パーソナリティ― 全般性不安障害

i started to feel empty again. after taking a nap, had some wine, i was feeling better. i felt i can do something productive, but after i talked to the bf, i started to feel empty,
I expect him to respond what i was asking him earlier, but he didnt say anything about it again. I told him I want to hear a reply from you,
then he said he would write to me later.
he is always busy. i am jealous or envious of it, and feel stressed about it too.
this does not change for a long time.

i should stop expecting him, probably. it is not easy, but when i am disappointed or feeling frustrated not receiving expected response, i only feel tired and empty.
rather, i should not expect from him.

we broke up for five or four days. at that time i was feeling alone and lonely but i could try to solve problems on my own.
i could lrean how to control my feelings as well.

  • 虚しくなってもいいことなんてひとつも無い。何か楽しい、面白いことを見つけたい。

外国語や外国は私の興味をそそる。勉強し続ければ虚しいことはなくなる。
でもそもそもどうして虚しいのだろう。
虚しくなるとエネルギーを失う。やる気がうせて、何もしたくなくなる。何をしても意味が無いから、何をしても楽しいと感じられないから。生きてるのに死んだ状態。
何か引き込まれるようなこと、ないだろうか。ただ、今は腰や背中が痛い。

あの男。。。もう嫌だ、私を苦しめる。私は別れたいと思った。でも別れられなくなった。苦しい。辛い。とても。どうしてなんだろう。どうしてすっきり別れることができないんだろう。別れたいかどうかもわからなくなっている。
はじめ別れたらそれでいいと思った。でも自分はもう誰にも愛されない気がしてきた。怖くなり、また関係を同じ彼に求めた。自分から別れるといって、また自分からつきあいたいといい、そして条件まで提示している。
私が悪いのですか。こういう行動。良くないんですか。

じわじわと苦しい、私の人生って。終わってほしい。苦しみたくない。好きなこと、好きな人、好きな気分だけ味わいたい。そのことだけ考えよう。そしたら嫌なものはだんだん消えていく、と聞いた。そう信じるしかない。
私にとっての幸福、私の世界、私の欲求がはっきりしないといけないのだ。まずははっきりさせないと虚しい苦しさから抜け出せない。
自分が何者かわからない、自分の欲求がわからない、いつも疑う、すると空虚な気分になる。